Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-08-2024
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
fot. Magdalena Janus/PKP PLKNieczynny przystanek Bełchatów Miasto na trasie w kierunku Bogumiłowa
Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada, że za ok. trzy lata rozpoczną się prace budowlane związane z inwestycjami realizowanymi w ramach programu Kolej Plus na terenie województwa łódzkiego. Utworzone mają zostać dwa nowe odcinki: z Bełchatowa do Bogumiłowa i z Chorzewa-Siemkowic do Wielunia. Istniejąca linia nr 24 będzie zaś modernizowana i elektryfikowana.

Województwo łódzkie zgłosiło do programu Kolej Plus propozycje trzech dużych przedsięwzięć infrastrukturalnych. Pierwszym z nich jest modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, o którą samorząd wnioskował wspólnie z marszałkiem regionu świętokrzyskiego. Wciąż trwa uzgadnianie zakresu inwestycji, bo objęty nią odcinek może częściowo pokryć się z projektowanym przez CPK ciągiem łączącym centralny hub przesiadkowy z Kielcami i Rzeszowem.

Do Bogumiłowa pojedziemy za ok. pięć lat

Znacznie bardziej zaawansowane są prace dotyczące dwóch pozostałych zadań, które Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przedstawił samodzielnie, bo dotyczą one odcinków znajdujących się w całości w granicach administracyjnych regionu. Pierwszym z nich jest modernizacja i elektryfikacja linii nr 24 biegnącej z Piotrkowa Trybunalskiego w rejon Bełchatowa połączona z jej wydłużeniem do Bogumiłowa. – Inwestycja znajduje się na etapie projektowania – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

– Dokumentacja ma być gotowa w pierwszym kwartale 2026 r. – zapowiada nasz rozmówca. W 2023 r. PLK podpisały w tej sprawie wart ok. 15,5 mln zł kontrakt z TPF. W latach 2027 – 2029 zostaną zrealizowane same prace budowlane. Przedsięwzięcie nie obejmuje planowanego od lat odcinka z Bogumiłowa do połączenia z linią nr 131, jego dobudowa ma być jednak możliwa w przyszłości.

Z Łodzi do Wielunia bez znacznego nadkładania drogi

Podobny harmonogram prac przewidziano w przypadku budowy nowej linii z Chorzewa-Siemkowic (linia nr 131) do Wielunia. Inwestycja ma umożliwić obsługę bezpośrednich połączeń z Wielunia do Łodzi, a także włączenie kilku miejscowości na historycznej Ziemi Wieluńskiej w system transportu kolejowego. – Umowa na opracowanie dokumentacji projektowej razem z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy została podpisana w czerwcu 2023 r. – przypomina przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych.

Wartość umowy wraz z podpisanym aneksem to w tym przypadku nieco ponad 11 mln zł. – Dokumentacja będzie gotowa w drugim kwartale 2026 r. – zapowiada Rafał Wilgusiak. Faza realizacji została zaś zaplanowana na lata 2027 – 2029. W ramach przedsięwzięcia powstać ma ok. 28 km nowej linii. Wspomniany wyżej nowy odcinek do Bogumiłowa będzie mieć zaś ok. 7 km długości.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Pasażer

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024

Modernizacja linii 25, 74 i 78 na Podkarpaciu potrwa do 2028 r.

Infrastruktura

Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa

Infrastruktura

Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa

PKP PLK, oprac. ms 17 lipca 2024

Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Roman Czubiński 18 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Pasażer

ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza

Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024

Modernizacja linii 25, 74 i 78 na Podkarpaciu potrwa do 2028 r.

Infrastruktura

Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa

Infrastruktura

Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa

PKP PLK, oprac. ms 17 lipca 2024

Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Roman Czubiński 18 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5